Geitenfokvereniging Overijssel

11 augustus
Onze jaarlijkse CW en NCW bokkenkeuring, met open inschrijving
Aanvang CW: 18.00 uur
Aanvang NCW: zal niet plaats vinden ivm te weinig aanmeldingen
Locatie: nabij Stadhoek 2a, 7711 DK Nieuwleusen

Zaterdag 12 augustus
De CW-Kringkeuring zal op zaterdag 12 augustus worden gehouden op het ijsbaanterrein bij sportpark het Bosch, Nieuwe Rijksweg 8, Lexmond. Let op het betreft een gewijzigde locatie!!
Organisatie: Kring van Geitenfokverenigingen 'Alblasserwaard en de Vijfheerenlanden'.
Informatie: Corrie Hoorweg; tel. 0186-693626

Zaterdag 12 augustus
Geitenfokvereniging Fryslân organiseert i.s.m. Stichting Keuringscommissie Noord een open CW en NCW bokkenkeuring
Aanvang: 10.00 uur
Locatie: manege de Haan, J. Alberdaweg 20, Jubbega
Opgave: tot en met 15 juni bij P. Zijlstra (Tsjaerddijk 33, 8773 KM Folsgare), zijlstra37@home.nl
Inleg per dier gratis, €5,-- voor de dierenarts en €5,-- voor de catalogus
Dieren moeten geënt zijn tegen Q-koorts
Digitaal inschrijfformulier verkrijgbaar: henk.schenkel@home.nl

Zaterdag 26 augustus
Het bestuur van de Fokcommissie Nederlandse Boergeit organiseert in samenwerking met Gerrit van Kapel een fokkersdag voor alle geïnteresseerden in het Boergeiten ras.
Aanvang: 10:30 uur
Locatie: Wijk en Aalburg, adres volgt na opgave
Opgave: iedereen kan deelnemen door uiterlijk 20 augustus een mailtje te sturen aan dorusvandermeer1961@gmail.com

Zaterdag 26 augustus
De jeugd van Drogeham en omstreken organiseert een open geitenkeuring cw en ncw.
Locatie: de keuring vindt plaats te Drogeham. Alle NOG rassen zijn welkom, op de keuring zijn de volgende dieren welkom: lammeren, geiten en bokken; generatie groepen 'moeder dochter kleindochter' in ierder geval 3 generaties of meer, afstammings groepen van bokken teminste 4 lammeren of 4 oudere dieren van dezelfde bok.
Opgave: tot zaterdag 22 juli 2023 op Keuringsorganisatietodg@gmail.com

Zaterdag 9 september
Nationaal Geiten Event
Locatie: IJsselhal Zwolle
Opgave: tot en met zaterdag 12 augustus 2023 via een digitaal inschrijfformulier
of per mail aan hoorwegcorrie@gmail.com
Aan deze keuring kunnen deelnemen:
Lammeren en melkgevende Witte, Toggenburger, Bonte en Nubische geiten
Nubische overlopers (vermelden op inschrijfformulier)
Lammeren en geiten (aangeven wel/niet gelamd) van het ras Boergeit
In Zooeasy geregistreerde Melkgeiten
Nieuw: Nederlandse Alpine lammeren en melkgevende geiten kunnen aangemeld worden.
Alle dieren moeten CAE- en CL-gecertificeerd zijn en volledig gevaccineerd tegen Q-koorts.
Door deel te nemen machtigt u ons om de dieren centraal aan- en af te melden bij de centrale database van RVO.
Kosten: Bij opgave betaalt u 6 euro per dier en 7,50 euro voor een catalogus op bankrekeningnummer NL76 ABNA 0591 0981 ten name van St. Land. Geitenkeuring. Na inleveren van de halsbandnummers ontvang u statiegeld van 5 euro voor de nummers retour en 5 euro per aanwezig dier. Om uw dieren in de catalogus op te kunnen nemen moet het geld uiterlijk 14 augustus 2023 op de rekening staan. Na betaling is uw inschrijving definitief.
www.stichtinglandelijkegeitenkeuring.nlwww.geitenevent.nl

Woensdag 13 september
De vereniging ter Verbetering van het Geitenras in Noord Holland houdt een NCW-keuring in Purmerend

Woensdag 27 september
De vereniging ter Verbetering van het Geitenras in Noord Holland houdt een NCW-keuring in Alkmaar

Zaterdag 30 september
De fokcommissie Nederlandse Boergeit organiseert een afstammelingenkeuring, waar minimaal 3 afstammelingen van 1 bok gepresenteerd worden
ook de andere fokcommissies worden uitgenodigd met een aantal afstammelingengroepen mee te doen.
Meer informatie bij Theo van der Meer via dorusvandermeer1961@gmail.com
Aanvang: 10:00 uur
Locatie: Manege Heeten, Schöpkesdijk 1 in Heeten (Ov)

FOKGROEPEN